Pe lângă orele pierdute pe Facebook, YouTube este cel mai mare viciu online al secolului 21, iar explicația are legătură cu inteligență artificială.

Premisa este simplă. Un prieten bun îți trimite un link de YouTube pe Messenger și dai click pe el. După 30 de minute sau o oră, îți dai seama că ai intrat într-un cerc vicios și că filmulețul de trei minute pe care l-ai primit a funcționat de fapt ca un fel de portal către multe alte scurt metraje și filmulețe amuzante care îți sunt destinate gusturilor tale. Mecanismul pare incredibil, dar având în vedere volumul absurd de informații pe care îl are Google despre tine, nu este deloc ciudat că inteligența artificială din spate știe ce să-ți afișeze ca să-ți fie imposibil să nu dai click.

Fără să surprindă pe nimeni, cei de la YouTube sunt foarte mândri de ceea ce au realizat și se laudă cu eficiența algoritmului creat in-house. Din câte se pare, mai mult de 70% dintre clipurile consumate de amatorii de YouTube online sunt vizionate din sugestii, nu din linkuri primite sau rezultate la căutare. Această valoare a fost confirmată recent într-un interviu acordat celor de la CNET de către Neal Mahon, director de produs la YouTube, scrie Playtech.

Sistemul de inteligență artificială din spatele recomandărilor este atât de performant, încât o sesiune medie de vizionare pe mobile a depășit 60 de minute pentru majoritatea utilizatorilor. Cifra este îngrijorătoare, în cazul în care îți dorești să mai întreprinzi și multe alte activități pe parcursul zilei.

Neal Mohan este foarte mândru de evoluția serviciului YouTube în fiecare an și de investițiile făcute în cercetare și dezvoltare pe partea de AI. După ce te-ai autentificat pe site, algoritmul de inteligență artificială îți oferă în mod inevitabil doar clipuri pe care îți dorești să le vezi, într-o proporție covârșitoare. Nici măcar nu este vorba de reclame la finalul clipurilor pe care le-ai vizionat. Sugestii personalizate influențate de afinitățile tale sunt răspândite în fiecare colț al site-ului.