Marketingul din anii 2000 a fost dominat de motoarele de căutare și de optimizarea SEM și SEO. Începutul anului 2010 a dus la creșterea marketingului pe Facebook și social media. Cel mai recent am văzut creșterea marketingului pe platforme mobile, însă în prezent, oamenii doresc un tip de marketing personalizat, iar soluția este reprezentată de serviciile de mesagerie, scrie Thinkgrowth.org.

Marketingul s-a mutat de la rețelele sociale la platformele de mesagerie precum SMS, Facebook Messenger, Apple iMessage, Slack și WeChat.

Un nou canal de marketing este o ocazie bună de a experimenta formate de anunțuri proaspete și de a vă conecta cu clienții în moduri noi. Pe măsură ce afacerile adoptă noile oportunități de marketing prin intermediul serviciilor de mesagerie, chatboții devin o tehnologie deosebit de convingătoare și utilă în această industrie.

Ce este un chatbot?

Chatboții sunt programe care efectuează conversații cu persoane cu ajutorul inteligenței artificiale. Chatboții pot conversa cu utilizatorii care folosesc limbajul natural, fie voce sau text.

Mai multe companii creează acești boți pentru Slack, Amazon Echo, Facebook Messenger, Kik și SMS pentru a vorbi direct cu utilizatorii. Acești boți îndeplinesc sarcini precum:

  • recomandarea de haine (H & M)
  • oferă sfaturi legate de îngrijirea personală (Sephora)
  • poate procesa comenzi direct de la clienți (Dominos)
  • Și multe altele.

Chatboții pot crea o legătură între client și brand

În publicitatea tradițională online, cei care se ocupă de marketing apelează la click-ul pe un anunț, însă utilizând un chatbot, această activitate devine o conversație.

Disney a creat ofițerul Judy Hopps bot pe Facebook Messenger pentru a-și tachina audiența înainte de lansarea filmului. În loc să vizioneze în mod pasiv un trailer de film, utilizatorii s-au alăturat lui Judy într-un joc interactiv și au experimentat povestea ei.

Utilizatorii au petrecut mai mult de 10 minute în medie vorbind cu personajul și mulți utilizatori au reluat conversația pentru a reda un alt scenariu.

Conversația și construirea de rapoarte sunt semnificativ mai eficiente decât o vizualizare simplă a unui anunț sau a unui videoclip. Interacțiunea face ca utilizatorii să aibă o experiență distractivă, un sentiment emoțional pozitiv și să înțeleagă mai bine marca.

Perspective direct de la utilizatori

Utilizatorii pot conversa direct cu chatboții la fel ca și cu familia sau prietenii lor. În acest cadru foarte personal și conversational, chatboții pot pune întrebări care sunt prea intruzive pentru a fi în anunțurile tradiționale. Întrebări precum:

  • “Unde locuiești?”
  • “Ce muzică îți place?”
  • “Unde ai vrea să călătorești?”
  • “Ce părere ai despre cea mai recentă reclama la …?”

Astfel, întrebările care sunt ciudate sau enervante provenind de la un brand sunt acceptabile din punct de vedere social și chiar binevenite în interacțiunile cu chatboții.

Afacerile își pot aminti și se pot referi la informații personale în conversațiile viitoare pentru a personaliza în continuare experiențele utilizatorilor.

În practică, brandurile trebuie să atingă un echilibru responsabil între personalizare și confidențialitate.

Posibilități maxime de personalizare
Anunțurile au devenit tot mai personalizate în timp. Brandurile caută mereu modalități de a apela personal la utilizatori, fie prin anunțuri grafice programate, fie direct prin poștă. Detalii