În ziua de azi, clienții au mai multă putere ca niciodată, iar afacerile din toate sectoarele sunt într-o luptă continuă pentru creștere.

“Strategiile de creștere a afacerii au evoluat în timp de la un focus pe lansarea unui produs pe piață la un focus pe atragerea clienților prin oferte personalizate și o mai bună înțelegere a nevoilor lor. Ne aflăm în prezent într-o nouă etapă de evoluție, în care avantajul competitiv este dat de capacitatea de a acționa anticipativ. Se diferențiază cei care pot anticipa nevoile clienților și încep să acționeze chiar înainte ca însuși clientul să fie conștient de acea nevoie,” afirmă Richard Perrin, Partner și Head of Advisory, KPMG în România.

Cei 5 „Mys” se axează pe 5 dimensiuni esențiale, sau factori comportamentali: motivația mea, atenția mea, conexiunea mea, ceasul meu și portofelul meu. Fiecare din cei 5 ”Mys”, privit individual, spune doar o parte din povestea clientului. Împreună, aceștia permit companiilor să navigheze prin complexitatea procesului decizional al consumatorului și să construiască o înțelegere mai complexă a factorilor care afectează preferințele și nevoile schimbătoare ale clientului.

„Să considerăm doi bărbați născuți în același an, ambii desfășoară activități independente și ambii sunt foarte bogați. Ambilor le plac vinul și mașinile și ambii au fost căsătoriți de două ori. Ar trebui ca o afacere să îi trateze la fel pe cei doi clienți? Multe companii ar face acest lucru. Unul este un membru proeminent al familiei regale din Marea Britanie, iar celălalt este o vedetă a muzicii rock – sunt în lumi diferite dacă vorbim despre gusturile și preferințele lor. Acest exemplu ilustrează că profilul demografic, privit individual, nu reprezintă un factor predictiv precis al nuanțelor comportamentale. Aplicarea tuturor celor cinci ,Mys’ poate oferi o înțelegere mai bună a consumatorului”, mai spune Kruh.

Internet of things ajută companiile să adreseze în mod anticipativ nevoile clienților și să răspundă printr-un pachet în cadrul căruia experiența și interacțiunea devin gradual la fel de importante ca și produsul în sine.

“Noile tehnologii remodelează inclusiv fluxurile operaționale în companiile de comerț, nu numai maniera de abordare a clienților. În plus, acestea contribuie la creșterea accesibilității produselor și serviciilor la nivel național, contribuind și la creșterea calității vieții în ansamblu mai ales în economiile în curs de dezvoltare,” afirmă Adela Ciucioi, Audit Partner KPMG în România și Lider al CEE Shared Service Center, KPMG Audit Delivery Academy (ADA).

Portofelul clientului

Portofelul clientului oferă o nouă gândire despre relațiile noastre în schimbare cu banii, inclusiv forțele care influențează momentul, locul, modalitatea și motivul pentru care noi ne deschidem și închidem portofelele. Înțelegerea mixului între venit, cheltuială și economisire, precum și a modului în care acesta se modifică între generații și evenimente de viață, oferă un grad de inteligență sporit în comparație cu modelele tradiționale. Valorificarea dinamicii portofelului clientului și influențelor celor 5 „Mys” poate oferi mediului de afaceri o înțelegere mai profundă în cursa pentru clientul aflat într-o continuă evoluție.

De exemplu, potrivit constatărilor emise de KPMG Customer Insights, 22% din generația „millenials” își identifică părinții ca fiind o sursă de venit. Pentru a veni în sprijinul copiilor din generația ”millennials”, părinții din generația ”baby boomer” se confruntă acum cu cheltuieli neașteptate care influențează ce anume intră și iese din buzunarele lor.

Navigarea între generații

A fost o vreme când înțelegerea unei generații în mod particular, precum „baby boomers”, era suficientă pentru a prezice un comportament viitor. Odată cu prelungirea etapelor vieții și lipsa predictibilității în evenimentele vieții, navigarea între generații nu este anticipată cum era odată. Navigarea între generații prezintă o nouă perspectivă asupra modului în care acele schimbări în evenimentele vieții pot ajuta mediul de afaceri să anticipeze nevoi și preferințe dinamice.

Cititi continuare